Handelsbetingelser

Priser

Alle priser er danske kroner (DKK) inklusiv 25% moms. 

 

Hvilke lande kan købe hos os

Vi leverer til Danmark, Grønland og Færøerne. Du vælger "Land" på bestillingssiden, hvor de aktuelle moms og fragtpriser tilpasses landet.

 

Sådan handler du

1) Find de varer du ønsker, læg dem i indkøbskurven og gå herefter til kassen. 2) Indtast dine personlige oplysninger. 3) Vælg forsendelses/betalingsmåde. 4) Godkend vores forretningsbetingelser. 5) Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet.

 

Betalingsmuligheder

Dankort, MasterCard, Visa, MobilePay, American Express og bankoverførsel.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen, og ordren sendes først, når beløbet er registreret på vores konto. Vores bankkonto er: 5961-0004009062. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling med kreditkort hæves først, når varerne sendes fra gsmteknik.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved for sen betaling tilskrives der renter efter gældende lovgivning.

 

Levering og fragt

Danmark: Vi sender varer som pakke med GLS med Track and Trace. Vi har gratis fragt på udvalgte fragtmetoder ved køb over DKK 999,00.  Leveringstiden er normalt indenfor 1-2 hverdage. Grønland og Færøerne: GSM teknik sender alle varer som fly-pakke med GLS med Track and Trace, som gør det muligt at spore, hvor langt pakken er kommet. Fragtprisen følger GLS' standardpriser i forhold til vægten af pakken. Leveringstiden er normalt indenfor 5-12 hverdage i sommerperioden og længere i vinterperioden.

 

Click & Collect

Du kan vælge at afhente din bestilling på vores adresse i Vissenbjerg: GSM Teknik ApS, Søndersøvej 4, 5492 Vissenbjerg. Vi sender dig en email, så snart din ordre er klar til afhentning, typisk 2 timer efter bestillingen på hverdage i vores åbningstid. Du kan enten forudbetale med én af vores normale betalingsmetoder.

 

Returret og fortrydelsesret på varer

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

1) Har modtaget din vare. 2) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om forskellige varer, som er bestilt i én ordre.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, telefon eller lignende, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragt-omkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Du skal selv betale udgifterne forbundet med at sende et fortrudt køb retur:

- Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

- Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

- Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

 

Varens stand, hvis du sender den tilbage

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi dem som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må gerne afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Varen sendes til: 

 

GSM Teknik ApS
Søndersøvej 4
5492 - Vissenbjerg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Fortrydelsesret på ydelser (f.eks. service og montering)

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på ydelser, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi indgår aftalen. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på. Hvis du har givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling for det arbejde, der allerede er leveret. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra vi indgår aftalen til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til support@gsmteknik.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af ikke-finansielle ydelser, der er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret. Her er rimelige omkostninger vores omkostninger til løn og kørsel, som udgør DKK 599,00 pr. time. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Reklamationsret

Vi yder 2 års reklamationsret til forbrugere i henhold til købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser. Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på tlf. 52625200.

 

På varekøb har du til gengæld reklamationsret på 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der skyldes forkert betjening eller uautoriserede indgreb. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at varen kan returneres for reparation, ombytning, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. GSM-teknik afholder returneringsomkostninger i rimeligt omfang , såfremt reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen sendes til:

 

GSM Teknik ApS

Søndersøvej 4

5492 og Vissenbjerg

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt på samme måde, som betalingen blev foretaget. Ved bankoverførsel har vi brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto, da vi ellers ikke har mulighed for at refundere beløbet. Vi har brug for følgende ved refusion via bank:

- Dit fulde navn, - Ordrenummer på den ordre du skal have refunderet. - Bankens navn Registrerings- og kontonummer

 

Rykkerprocedure private kunder

Hvis en faktura ikke betales til tiden tilskrives der renter efter gældende lovgivning, og samtidig har vi følgende rykkerprocedure:

  • Efter 5 hverdage fremsendes en betalingspåmindelse.
  • Efter 11 dage yderligere fremsendes 1. rykker, som tilskrives et rykkergebyr på DKK 100,00.
  • Efter 11 dage yderligere fremsendes 2. rykker, som også tilskrives DKK 100,00 i rykkergebyr
  • Efter 11 dage yderligere overgives sagen til inkasso, og betalingen kan ikke længere sendes til GSM Teknik ApS. Inkassofirmaet vil herefter påføre regningen et inkassogebyr efter gældende regler.

 

Rykkerprocedure B2B kunder

Hvis en faktura ikke betales til tiden, tilskrives der 3% i rente pr.md.

  • Efter 7 dage, fremsendes betalingspåmindelse
  • Efter yderligere 7 dage fremsendes 1. rykker, som tilskrives renter og et rykkergebyr på DKK 100,00.
  • Efter yderligere 11 dage fremsendes 2. rykker, som tilskrives et rykkergebyr på DKK 100,00.
  • Efter yderligere 11 dage fremsendes inkassovarsel
  • Er fakturaen ikke betalt inden 10 dage, overgives sagen til inkasso, og betalingen kan ikke længere sendes til GSM Teknik ApS. Inkassofirmaet vil herefter påføre regningen et inkassogebyr efter gældende regler.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på gsmteknik.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere gsmteknik.dk

 

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på gsmteknik.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@gsmteknik.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg naevneneshus.dk.  Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Persondatapolitik

Gennem din aftale med GSM Teknik ApS indsamles der personoplysninger om dig. Vores retningslinjer er udarbejdet ud fra EUs Databeskyttelsesforordning, som træder i kraft i Danmark d. 25. maj 2018, samt den nye danske databeskyttelseslov (herefter “gældende lovgivning”). I forbindelse med en eventuel aftale med en montør om montering af udstyr, vil personlige oplysninger som navn, adresse og telefonnummer, der er registreret hos GSM Teknik ApS, blive gjort tilgængelige for tredjepart. Og i så fald, vil der blive indgået en databehandleraftale mellem GSM Teknik ApS og montøren. Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse som dokumentation indtil varen er betalt og leveret og fortrydelsesfristen er udløbet. Vi registerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen og/eller de ydelsen til dig. Under det løbende aftaleforhold opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter personoplysningerne arkiveres. Personoplysningerne registreres hos GSM Teknik ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige hos gsmteknik.dk er: GSM Teknik ApS

 

Du har som kunde hos GSM Teknik ApS ret til at få vores bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig behandles og i så fald få adgang til personoplysningerne. Du er desuden berettiget til at anmode om at modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til GSM Teknik ApS (dataportabilitet). Du er berettiget til at gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger. Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af GSM Teknik ApS uden unødig forsinkelse. Du har ret til at få personoplysninger om dig selv slettet af GSM Teknik ApS uden unødig forsinkelse, hvis GSM Teknik ApS ikke fortsat har en legitim interesse i at opbevare dine personoplysninger. Bemærk venligst, at såfremt GSM Teknik ApS i henhold til gældende lovgivning er forpligtet til at opbevare oplysningerne, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger slettes. Vi forbeholder os ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ændres retningslinjerne, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Disse retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt revideret en gang årlig. Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos GSM Teknik ApS, skal du rette henvendelse til: Tonie Fabricius Olsen på mail: tfo@gsmteknik.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig. Hvis du ønsker at klage over GSM Teknik ApS’ behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet: Datatilsynet Borgergade 28, 5 1300 København K Telefon: 33 19 32 00 E-mail: dt@datatilsynet.dk

 


 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

GSM Teknik ApS

Søndersøvej 4

5492 - Vissenbjerg

E-mail: mail@gsmteknik.dk.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale

 

Om følgende varer/ydelser:  _________________________________________

Bestilt den: ______________                 Modtaget den: ______________

Forbrugerens navn: __________________________________________

Forbrugerens adresse: _____________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: ____________________       Dato: ______________

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Senest revideret: 1/12/2023

Næste revision:Senest 31/12/2024